Akt.4.1. JAVNO PREDSTAVLJANJE STEM-a- STEM DAN
Čarolija s gujavicama (Sanja Gottstein)
Znanost: Djeca će promatrati ponašanje gujavica (kretanje prema različitoj hrani), učiti o njihovoj anatomiji, razumjeti njihovu ulogu u ekosustavima i istraživati koncepte poput razlaganja biljnog otpada i zdravlja tla.
Tehnologija: Djeca će dokumentirati svoja otkrića bilješkama u svoje „terenske dnevnike“.
Inženjerstvo: Djeca će sudjelovati u izradi i projektiranju staništa za gujavice (gujavičnjak), izrađivat će alate za njihovo “spašavanje”. Pritom će koristiti dizajnersko razmišljanje i znanost o materijalima.
Matematika: Brojanje gujavica, mjerenje dužine gujavica, mjerenje temperature tla, mjerenje količine biljnog otpada. Ovo uključuje poznavanje temeljnih jedinica i temeljne matematičke koncepte.
Umjetnost: Uređenje staništa gujavicama, crtanje opažanja ili stvaranje šarenih papirnatih gujavica dodaje umjetničku dimenziju, integrirajući kreativnost i izražavanje. Radionica je namijenjena za učenike 2. razreda osnovne škole.
Istražujemo prirodu – sastav zraka (Martina Čiček)
Cilj je ponoviti korake znanstvenog istraživanja kroz aktivno promatranje, rad u skupini i bilježenje podataka na temelju promatranja. Učenici će koristiti svoja osjetila (vid, dodir, miris i sluh) kako bi istražili različite prirodne materijale kao što su lišće, kamenje, voda i tlo. Kroz jednostavne pokuse i opažanja upoznat će osnovna svojstva tvari poput tvrdoće, teksture, boje, mirisa. Naučiti će razlikovati živu prirodu (biljke, životinje, bakterije, gljive) od nežive (stijene, voda, zrak) te objasiti važnost promatranja i bilježenja podataka. Radionica je namijenjena za učenike 2. razreda osnovne škole.
VR radionice (Mihael Bošnjak)
Radionica djeci pruža priliku da kroz VR naočale dožive svemir na zabavan i interaktivan način. Mali istraživači zajedno kreću na putovanje kroz Sunčev sustav, gdje mogu vidjeti planete izbliza i naučiti zanimljive činjenice o njima. Kroz igru i doživljaj razvijaju maštu, znatiželju i interes za znanost. Radionica je osmišljena tako da svako dijete dobije priliku istraživati i osjetiti čaroliju svemira. Cilj radionice je potaknuti djecu na istraživanje i učenje o svemiru kroz igru i iskustveno učenje. Djeca razvijaju osjećaj znatiželje, mašte i interesa za prirodne znanosti. Radionica jača sposobnost promatranja i postavljanja pitanja te potiče grupnu suradnju. Ujedno, djeca stječu prvo iskustvo korištenja novih tehnologija na kreativan i siguran način. Nakon završetka radionice djeca će moći prepoznati i imenovati planete Sunčevog sustava. Razvit će osnovno razumijevanje pojma svemira i njegovih posebnosti. Pokazivat će veći interes i znatiželju za istraživanje prirode i znanosti. Osim toga, steći će pozitivno iskustvo korištenja VR tehnologije kroz igru i istraživanje. Sadržaj radionice prilagođen je djeci predškolske dobi.