Svrha radionica je aktivno uključivanje učenika u opažanje aktivnosti vodenih organizama te će imati priliku manipulirati objektima, rješavati probleme, donositi odluke, reflektirati o aktivnostima, primijeniti znanja, vještine, kreativnost i imaginaciju. Učenici će unaprijediti i matematičke kompetencije te istraživačke vještine, kroz analizu mjerenja različitih fizikalno-kemijskih parametara, a kroz uporabu različitih mjernih uređaja, imat će priliku steći i dodatne kompetencije obuhvaćene područjima tehnologije i inženjerstva.
Učenici će moći analizirati GLOBE protokole za hidrosferu i primijeniti GLOBE protokole za određivanje temperature vode, koncentracije kisika, pH i alkaliniteta na uzorcima vode te izraditi 3-dimenzionalni model vodenog ekosustava s ciljem razumijevanja kretanja vode unutar vodenog ekosustava i utjecaja različitih okolišnih promjena na vodu unutar vodenog ekosustava. Kroz radionice djeca će učiti o aktivnosti i važnosti vodenih organizama intersticija za čistoću vode te će nakon radionica moći razumjeti sve razlike intersticijske i površinske vode tekućica. Osim toga, kroz radionice će se učenici moći uživjeti u ulogu meteorologa, ali i naučiti sve mogućnosti i prednosti analize pomoću meteorološke postaje (kao što su vlažnost tla, korištenje dendrometra, zašto je važno mjeriti vlažnost lista,…).